Biznesinshop
  • Zacznij tutaj
    • VM dla Ciebie
  • Filmy
    • Sklepowe Rewolucje – LIVE
    • Filmy o Visual Merchandisingu
  • Szkolenia
  • Wywiady
  • Artykuły
  • Kontakt
  • Regulaminy
    • RODO Newsletter
    • Polityka prywatności

Biznesinshop

Banner
  • Zacznij tutaj
    • VM dla Ciebie
  • Filmy
    • Sklepowe Rewolucje – LIVE
    • Filmy o Visual Merchandisingu
  • Szkolenia
  • Wywiady
  • Artykuły
  • Kontakt
  • Regulaminy
    • RODO Newsletter
    • Polityka prywatności
Artykuły

Słodki zapach sukcesu.

Sierpień 29, 2018
Słodki zapach sukcesu.
Udostępnij2
Tweetnij
Przypnij
+1
2 Udostępnień

Słodki zapach sukcesu.

Sukces użycia zapachu w celu zainspirowania pewnych zachowań to rosnąca w siłę strategia dla wielu różnych marek. Coraz więcej firm szuka potencjalnych zastosowań i odkrywa nowe możliwości wykorzystania tej innowacyjnej techniki.

Otaczający zapach jest jedną z najbardziej postępowych metod, którą marka może wykorzystywać by zrobić wrażenie i nawiązać kontakt między firmą a umysłem swoich klientów. Doświadczeni specjaliści ds. marketingu zdają sobie sprawę, że marketing zapach nie jest marketingiem partyzanckim lub też chwytem reklamowym. Tożsamość marki jest kluczem do sukcesu firmy na konkurencyjnym rynku. Wiele firm używa otaczającego zapachu, aby odróżnić się od konkurencji i stworzyć własny silny wizerunek swojej marki.

Udowodniono naukowo, że zmysł węchu jest najbardziej sugestywny, ze względu na bezpośredni związek pomiędzy wspomnieniami a zapachem. Poprzez współpracę z firmą zajmującą się zapachem otaczającym, taką jak Aromacorp, marki mogą stworzyć swój firmowy zapach, który tworzy nastrój i poprawia doznania klientów, a znakomici technicy specjalizujący się w dostosowaniu zapachu, dopasują go tak, aby osiągnąć pożądany efekt.

CZY KAŻDA FIRMA MOŻE ODNIEŚĆ KORZYŚĆ?

Podobnie jak w przypadku wielu kombinacji zapachowych, istnieje mnóstwo firm, które obecnie korzystają z tej unikalnej technologii zapachu. Od hoteli po supermarkety, na lotniskach i w budynkach biurowych, wiele różnych firm uznaje marketing zapachowy jako potężne narzędzie.

Weźmy zapach skóry za przykład. Dealerzy samochodów i agencje wynajmu samochodów wykorzystują ten odurzający zapach w swoich działalnościach. Zapach skóry może oznaczać prestiż danej marki samochodowej dla jednego konsumenta lub bezpieczeństwo niezawodnego pojazdu dla kogoś innego, lub może też wskazywać na oczekiwanie na nową przygodę. I chociaż interpretacje mogą być różne dla każdego konsumenta, ten zapach ma pozytywny wpływ na ich decyzję o zakupie.

Unikalne zastosowanie zapachu otoczenia znajduje rozwiązanie we wsparciu społeczności osób starszych z chorobą Alzheimera. Osoby z tą chorobą często stają się łatwo poruszone i zaniepokojone, zatem kontakt z uspokajającym zapachem rumianku w połączeniu z łagodzącym zapachem lawendy pomaga zmniejszyć niepokój i zapewnia lepszy sen. Istnieje szeroki wachlarz zastosowań zapachu otoczenia w wielu gałęziach przemysłu. Specjalistów ds. marketingu ogranicza jedynie wyobraźnia, jak najlepiej wykorzystać to potężne i przekonujące narzędzie.

ROZWIĄZANIE PROBLEMU

Zapachy firmy Aromacorp mogą również pomóc rozwiązać nietypowe i unikalne firmowe problemy. Czy byłoby to korzystne dla firmy, aby niewielką przestrzeń odczuwać jako większą, lub na odwrót, czy duże wnętrza mogą stać się bardziej intymne? Zapachy takie jak jabłko i ogórek sprawiają, że miejsce odczuwa się jako bardziej otwarte, a dymne zapachy dodają intymności. Zapach mięty pieprzowej i cytrusowej ożywia pracowników biurowych oraz sprawia, że są oni bardziej czujni. W korytarzu wypełnionym zdenerwowanymi pacjentami oczekującymi na dentystę świetnie spisze się zapach wanilii, który uspokoi ich nerwy. Czy może istnieje potrzeba zneutralizowania zapachu, który byłby nieprzyjemny dla klientów? Przykre zapachy mogą skutecznie być wyeliminowane z otaczającym zapachem, więc klienci nie uzyskają negatywnego doświadczenia.

Sukces użycia zapachu w celu zainspirowania pewnych zachowań to rosnąca w siłę strategia dla wielu różnych marek. Coraz więcej firm szuka potencjalnych zastosowań i odkrywa nowe możliwości wykorzystania tej innowacyjnej techniki.

Artykuł powstał we współpracy z Aromacorp.pl

Udostępnij2
Tweetnij
Przypnij
+1
2 Udostępnień
aromamarketingdesignsklep
1
Facebook Twitter Google + Pinterest
poprzedni artykuł
Audiomarketing w sklepie. Dźwiękowe logo marki.
następny artykuł
Projekt sklepu a Visual Merchandising.

Możesz przeczytać również to...

NIE DAJ SIĘ ZASKOCZYĆ WALENTYNKOM

Luty 14, 2019

Wyciągnijcie towar z szuflad, czyli co nas irytuje...

Luty 14, 2019

Audiomarketing w sklepie. Dźwiękowe logo marki.

Sierpień 28, 2018

Jard: Rzeczy niemożliwe załatwiamy od ręki, na cuda...

Kwiecień 19, 2018

Jak trafić z Łańcuta na Oxford Street?

Kwiecień 11, 2018

Marki luksusowe: Wielka idea czy fanaberia?

Marzec 27, 2018

Red Rubin: naturalne materiały i proste formy.

Marzec 13, 2018

Camaïeu: Pomysł na modę dla wszystkich kobiet!

Marzec 1, 2018

Otwarcie Concept Store YES w Warszawie

Luty 22, 2018

Stara Mydlarnia: rytuał piękna i zapachu.

Luty 4, 2018

WYWIADY

WYWIADY

„Sklepowe rewolucje” zmieniają biznesy

Nadchodzące Wydarzenia

Brak nadchodzących wydarzeń.

Zobacz kalendarz
Dodaj
  • Dodaj do Kalendarza Timely
  • Dodaj do Google
  • Dodaj do Outlooka
  • Dodaj do Kalendarza Apple
  • Dodaj do innego kalendarza
  • Export to XML

Newsletter

Zapisz się do newslettera

Chcesz raz w tygodniu otrzymywać od nas informacje o najnowszych wydarzeniach?
Zapisz się!

Dziękujemy!

Właśnie zapisałeś się na newslettera. Sprawdź swoją skrzynkę i potwierdź adres e-mail.

Ostatnio dodane

  • Sklepowe Rewolucje Live – odcinek 17 – Wydanie specjalne, Walentynkowa niespodzianka

    Luty 15, 2019
  • NIE DAJ SIĘ ZASKOCZYĆ WALENTYNKOM

    Luty 14, 2019
  • Wyciągnijcie towar z szuflad, czyli co nas irytuje w sklepach z bielizną?

    Luty 14, 2019
  • Sklepowe Rewolucje Live – odcinek 15 – Co okrada Twój biznes?

    Luty 5, 2019

Popularne posty

  • 1

    Jak trafić z Łańcuta na Oxford Street?

  • 2

    Katarzyna Urbanik – Fashion Buyer

  • 3

    Nasze Tatry: nowy koncept 4F w Zakopanem.

  • 4

    Magdalena Wiktorowicz: Mam dusze artysty.

  • 5

    Ralph Lauren, Moskwa, ograniczenia… czyli wywiad z Agnieszką Król

Kategorie

  • Facebook
  • Email
Footer Logo

@2018 - All Right Reserved. Biznesinshop.pl

Zapisz się do newslettera

Test

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.